atv.skoter.se
 
Navigera dig fram här   Söndagen den 19:e maj 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15289  
  Antal nyheter: 5820  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 124786 st  
  Igår: 142155 st  
  Denna månad:
1389849 st
 
  Föreg. månad:
1053573 st
 
  Totalt: 87553644 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. micke666
2. sunnne
3. FrankJScott
4. TheOne
5. Swarte
6. Herbert
7. allimac32
8. Alpinemadness
9. Hajen54
10. abbe63
 
 
Här är du: > Saratosa 1000
 

Saratosa 1000

Bombardier har startat en helt ny produktlinje med sin Saratosa 1000.
Den är frukten av samarbetet mellan Deere & Company och Bombardier.
Maskinen är en s.k. side-by-side. Dvs. man sitter bredvid varandra.

Låg tyngdpunkt, stort lastutrymme, mugghållare, handskfack och annat smått och gott.
Den är enkel att stiga in i och den har en toppfart på 24 km/h. Som en vanlig bil har den ratt och pedaler för broms och gas. Den riktar in sig på en kundkrets som behöver ett fordon som tar sig fram men som anser att vanliga ATV-maskiner är för otympliga och använda.
Landägare, golfklubbar och byggplatser tex.
Saratosan är enl. Bombarier inte en ATV utan en offroad-bil.

Den har ett vikbart flak och klarar att ha ett släp på som väger 272 kg. Totalt klarar den 363 kg. Storleksmässigt är den även kompakt nog att passa på flaket på dom flesta pick-uperna.

Lite fakta:
Type 4-cycle gas
___ Cylinder 1
___ Valving Overhead valves
___ Rated Horsepower 8 hp
___ Displacement 249 cc (15.2 cu.in.)
___ Maximum Torque 12.2 lb-ft @ 2,500 rpm
___ Ignition Type Solid state
___ RPM, Idle 1,125
___ Cooling System Air
___ Battery U1, 160 CCA
___ Alternator 15 amp, regulated
___ Headlights Two at 25 W, 12-volt DC
Fuel System
___ Capacity 3.0 gal (11.4 L)
Transmission
___ Type Continuously variable transmission (CVT)
___ Drive Belt 1-3/16 in (30 mm) wide
___ Forward Ground Speed 0-15 m.p.h. (0-24 kph)
___ Transaxle Fully enclosed; oil bath
___ Gear Selection Forward, neutral, reverse
___ Brakes Wet disc in transaxle
___ Park Brake Wet disc, hand/foot operated
Suspension and Steering
___ Suspension, Front Independent, spring over shock, single A-arm
___ Suspension, Travel (total) 2.25 in (57 mm)
___ Suspension, Rear 2 high-flotation low pressure tires (solid axles)
___ Steering Rack and pinion
Dimensions
___ Length (with bumper) 98.2 in (2,495 mm)
___ Width Rear: 49.0 in (1,245 mm)
Front: 47.2 in (1,200 mm)
___ Front-Tread Centers 38.6 in (980 mm)
___ Rear-Tread Centers 39.8 in (1,012 mm)
___ Height (overall) 44 in (1,118 mm)
___ Wheelbase 65.5 in (1,663 mm)
___ Weight (including fuel/fluids) 653 lb (296 kg)
___ Ground Clearance
Under Transaxle 4.8 in (121 mm)
Under Foot Platform 7.0 in (178 mm)
___ Turning Radius 9 ft 8 in (3.0 m)
___ Towing Capacity (on level terrain) 600 lb (272 kg)
___ Tongue Weight Capacity 60 lb (27 kg)
___ Payload Capacity 800 lb (363 kg)
er Inc. or its subsidiaries.



» Tillbaka till Nyhetsarkivet   » Tipsa en vän
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se