Navigera dig fram här   Fredagen den 16:e april 2021
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15198  
  Antal nyheter: 5623  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 950 st  
  Igår: 28095 st  
  Denna månad:
162105 st
 
  Föreg. månad:
314839 st
 
  Totalt: 76639247 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. scom851
2. FrankJScott
3. edmark
4. nn69
5. Jonesy
6. Maxi
7. sunnne
8. willamqjw
9. ylq
10. Erika05
 
 
Här är du: I tidningen: 2020, nr 6
 
Välj nummer:

NR 6-2020

Laddat julnummer med utrustning som passar som hand i varm handske. Vi har testat Polaris nya aktuella Sportsman 570 EPS och CF Moto CForce 625 EPS. Stor vinterutrustningsspecial har vi med i tidningen men även den uppskattade NAQ träffen.
Profilen Johan Hedberg berättar om sina äventyr och det gör även SOT-profilen Frida Ericksson.

Vi har också tittat lite närmare på 6-hjuliga Argo som är ett utmärkt val för den som behöver en maskin med mycket hög framkomlighet.

Ute NU!

[ REPORTAGE ]
[1] Vinterutrustning
Stor special i detta nummer med allt möjligt till din fyrhjuling.
[2] Argo 2021
För ett antal år sedan, när vi var på Elmia mässan i Jönköping, visade ett företag upp ett 6-hjuligt fordon som både går att köra på land, men också ta sig fram flytande över vatten. Det fordonet var Argo, ett fordon som är något mittemellan ett terrängfordon och en fyrhjuling. Nu är det ett par år sedan vi senast såg den i Sverige på någon mässa.
[3] Intressanta prylar!
Här väljer redaktionen saker som vi inte kan sluta vilja ha. Nyheter och lite mindre nya men heta saker för mer eller mindre kalla dagar helt enkelt. Allt från fyrhjulingar och annat som kanske bara är fina
[4] Julklappstips!
För er som har lite svårt i bland att komma på vad man ska köpa till sina nära och kära.
[5] Skogen
Nyheter för skogsbruket
[6] ”NAQ” Ingo Style
Äntligen är Norrlands största geggkörning tillbaka efter 5 års frånvaro! Det är Ingo Johansson, som alltid varit en eldsjäl kring fyrhjulingar, som i år bestämde att återigen genomföra eventet som han så många gånger tidigare genomfört. Planeringen startade redan under tidiga våren då Ingo började fundera på datum, men där coronapandemin satte lite grus i maskineriet om det skulle kunna gå att genomföra eller ej. Efterhand kunde man se hur rekreationsmarknaden verkligen lyfte sin försäljning under sommaren och utomhusaktiviteter var något som genomfördes på flera olika platser. Dessutom har man egentligen ett skydd via hjälmen man kör med så här har hjälmen ett dubbelt skyddsberättigande. Mycket bilder i tidningen
[7] SOT - Tuff brud i lerförpackning
Möt Frida Ericsson som är passionerad ATV-förare och administrerar Sweden Offroad Tours sociala sidor på facebook och instagram. Frida Ericsson är 30 år och bor med sin kille Michel i Ingelstad utanför Växjö. Vad är det för ATV du kör? CF Moto 500 black edition, årsmodell 2011, utrustad med hasplåt, bagagebox och lite smått och gott för personlighet. Hur länge har du kört ATV? Första gången jag körde offroad var 2012 med en Cectec Gladiator i grusgropen på Terräng Touring Vånga-Kristianstad. Det var ”EU-moppen & MC”, som sålde fyrhjulingen som bjöd in oss att följa med till Vånga. Grusgropen är ett superhärligt ställe att vara nybörjare på och den kändes snäll mot ATV:n som då var helt ny. Sen kom vi av oss ett tag och blev frälsta på nytt under Sweden Offroad Tour 2019. Vilka träffar brukar du åka på? SOT är en självklarhet när man kör ATV, även om man inte har möjlighet att vara med hela serien så kan man ta de dagar som passar! Resten av året är det annars inte lika lätt att köra ATV i södra Sverige då många områden bara tillåter bilar. 2019 har vi, förutom touren, bara varit på träff i Värnamo med ATV:n, sen ett par andra ställen med vår Jeep runt om i Småland/Blekinge/Skåne.
[ TESTER ]
[8] TEST CF Moto CForce 625 EPS
På ATV-marknaden så lyser några tillverkare lite extra just nu och det beror ofta på att man är en uppstickare som kommer med nya trevliga maskiner som är välutrustade och där priset passar vår skandinaviska marknad väl. CF Moto CForce 625 EPS är ett sådant exempel och CF Moto kommer här med en ATV som är fullutrustad och redo för i stort sett allt man kan utsätta den för. Det här är en ATV i mellanklass-segmentet, men funktions- och utrustningsmässigt så tävlar den med de stora giganterna inom branschen.
[9] TEST Polaris Sportsman 570 EPS 2021
Polaris nya 570 modell återfinns med många olika dräkter av utrustning för att passa olika ändamål. Ett smart sätt att attrahera olika kundgrupper som tidigare varit tvungna att köpa till utrustning som numera finns som standard och till ett fördelaktigare pris genom att det är monterat redan från fabriken. De lite mer anpassade specialmodellerna man tagit fram är bl a AGRI PRO, Hunter edition, samt Öhlins edition. Vi har här testat standardmodellen EPS. Årets modell har fått en del uppdateringar som påverkar både utseende, funktionalitet och köregenskaper.
[10] Dragbilstest – Touareg V6
Touareg är en bil som under årens lopp utvecklats alltmer till att bli en riktig premiumbil. Det är framförallt all den teknik och exklusiva utrustning som man numera har i modellen sedan ett par år tillbaka som bygger upp denna exklusiva känsla. Så innan den nya laddhybridmodellen kommer så har vi satt tänderna i den rena dieselmodellen för året. Snygg design med ledslingor Ser man på bilen utifrån har den fått en del nya linjer, men har kvar det generella utseendet man är van vid på denna modell. Framtill har man funktionella ledlampor som även ger ett snyggt utseende. Ledlisterna ger även de snygga och fräscha linjer både framtill och baktill. Just användandet av ledlister har blivit mer och mer populärt bland biltillverkarna för att få utseendet att se lite mer sportigt och exklusivt ut. Vi kan även hitta ledlister på insidan som skapar små rutmönster runt förar- och passagerarplatsen. Även uppe i taket, mellan sätena fram mot rutan, har man låtit lamporna man kan tända, ge lite glödljus vilket ger ett fräscht utseende. Förarmiljön är som att sätta sig i en flygplanscockpit. Snett till höger sitter den väl tilltagna displayen som är snett vinklad mot föraren. Allt är enkelt att se och menyvalen är lätta att göra då menyknapparna i displayen är stora. Gillar även displayens sätt att detektera då ett finger närmar sig, då ändrar den grafiken så man kan ställa in det man närmar fingret mot. Ett sådant exempel är temperaturinställningen där man ser gradtalet i displayen för den högra och vänstra sidan. Så fort fingret kommer i närheten ändrar temperaturikonen från siffra till att man kan trycka på varsin sida om man vill höja eller sänka temperaturen.
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se