Navigera dig fram här   Torsdagen den 28:e mars 2024
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15288  
  Antal nyheter: 5817  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 24696 st  
  Igår: 38575 st  
  Denna månad:
600101 st
 
  Föreg. månad:
480893 st
 
  Totalt: 85077327 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. FrankJScott
2. sunnne
3. TheOne
4. Swarte
5. Herbert
6. allimac32
7. Alpinemadness
8. Hajen54
9. abbe63
10. Matte202
 
 
Här är du: I tidningen: 2021, nr 2 > Artikel: TEST Polaris Sportsman 6x6 570 EPS
 

TEST Polaris Sportsman 6x6 570 EPS


BIG BOSS är ett kaxigt namn som Polaris namngett sin 6-hjuliga arbetshäst till. Ett fordon som fått visa färg i allt från grövre arbeten till tuffa utmaningarna som bl a den amerikanska armén ställer på sina fordon som man använder världen över i olika uppdrag och klimat. Att kunna agera i alla olika miljöer är ett grundkrav på denna modell.
Stryktålig
Big Boss har funnits under många år. Drivlinan har fått ett par uppgraderingar från kedja till kardan under dessa år. Genom att fordonet även använts i militärt bruk så har också chassit fått uppgraderingar för bättre stryktålighet och man hittar nu solida metallramar i hela konstruktionen.
Just denna modell har den moderna encylindriga, vätskekylda Prostar 570 motorn på 44 hk. En motor som har ett bra grundgasgensvar i gasen där man mjukt och följsamt startar den från stillastående med full kontroll. Gillar man att busköra så trycker man in gasen mer direkt så får man omedelbart ut mer av motor. Denna egenskap med smygkörning är framförallt värdefull då man sitter i skiten i ett dike eller där greppet från däckens mönster sakta skall bita sig fast i underlaget. Kan man smyga i gång så bibehålls greppet och man kan exempelvis klättra uppför en brantare dikeskant. Är däremot gasegenskaperna mer hetsiga så är risken att man river lös fästet med däcket där smygkörningen övergår till att man spinner lös.

Prenumerera
Prenumerera och spara pengar och du slipper söka tidningen i slutsålda butiker!

Lösnummer
Köp ett lösnummer hitta närmaste köpställe här!

 
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se